Προβιοτικά: Πόσο μειώνουν τον ρυθμό οστικής απώλειας - Γιατί είναι απαραίτητα

Τα προβιοτικά είναι ζωντανά βακτήρια και ζυμομύκητες που ωφελούν τον οργανισμό και ειδικά το πεπτικό μας σύστημα. Τα προβιοτικά που βρίσκονται σε κάποιες τροφές και συμπληρώματα διατροφής, είναι παρόμοια με τα προβιοτικά που υπάρχουν φυσιολογικά στο έντερο.

Τα τρόφιμα και τα συμπληρώματα που περιέχουν προβιοτικά ενισχύουν τη δουλειά των «καλών» βακτηρίων που υπάρχουν ήδη στο έντερό μας. Η ωφέλιμη δράση τους σχετίζεται κυρίως με το γεγονός ότι προάγουν την ανάπτυξη των «καλών» βακτηρίων του εντέρου.

Οποιαδήποτε μείωση στους πληθυσμούς των «καλών» βακτηρίων στο έντερο, διαταράσσει την ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος.



Σύμφωνα με έρευνα επιστημόνων του Πανεπιστημίου του Gothenburg, τα προβιοτικά είναι σημαντικά και για την υγεία των οστών.

Τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύουν ότι σε σύγκριση με εικονικά συμπληρώματα, τα προβιοτικά μπορούν να μειώσουν το ρυθμό οστικής απώλειας περίπου κατά 50% σε γυναίκες προχωρημένης ηλικίας.
Στην έρευνα δόθηκαν προβιοτικά που περιείχαν βακτήρια Lactobacillus reuteri ή placebo καθημερινά επί ένα χρόνο σε 90 γυναίκες μέσης ηλικίας 76 ετών.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν αξονική τομογραφία για να μετρήσουν την οστική απώλεια στα πόδια των γυναικών, στην έναρξη της έρευνας και ένα χρόνο αργότερα.

Γυναίκες που έλαβαν προβιοτικά εμφάνισαν 50% λιγότερη οστική απώλεια σε σχέση με γυναίκες που έλαβαν placebo, χωρίς επιπλέον ανεπιθύμητες ενέργειες.
Τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Journal of Internal Medicine

.
Προβιοτικά: Γιατί είναι απαραίτητα και σε ποιες τροφές θα τα βρείτε
Καρύδια: Περιέχουν φυτικές ίνες και άλλα προβιοτικά συστατικά που υποστηρίζουν την ανάπτυξη υγιών βακτηρίων στο έντερο. Η κατανάλωση καρυδιών βοηθάει στην ανάπτυξη περισσότερων γαλακτοβακίλλων που συμβάλλουν στην εξόντωση των κακών βακτηρίων και την ανάπτυξη των καλών. Μελέτη έδειξε ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν μισό φλιτζάνι καρύδια καθημερινά επί τρεις εβδομάδες, αύξησαν τον αριθμό των βακτηρίων του εντέρου που μειώνουν τη φλεγμονή.

Μαύρη σοκολάτα: Αποτελεί εξαιρετική πηγή πολυφαινολών, των αντιοξειδωτικών ενώσεων που βοηθούν στην αύξηση δύο τύπων βακτηρίων του εντέρου, τα οποία ρυθμίζουν τη λειτουργία του. Προσθέσετε μία κουταλιά καθαρής σκόνης κακάο και λίγο άπαχο γάλα στον καφέ για να φτιάξετε τη δική σας μόκα ή φάτε λίγη μαύρη σοκολάτα περιεκτικότητας τουλάχιστον 70% σε κακάο.

Κρεμμύδια: Αποτελούν εξαιρετική πηγή ινσουλίνης, ενός προβιοτικού που βοηθά το σώμα να παράγει βουτυρικό οξύ, το οποίο προστατεύει το έντερο και συμβάλλει στην υγεία της καρδιάς, μειώνοντας την κακή LDL χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια. Περιέχουν επίσης την ουσία κουερσετίνη, η οποία συμβάλλει στην πρόληψη του καρκίνου.

Βρόμη: Είναι εξαιρετική πηγή ανθεκτικού αμύλου, ενός τύπου προβιοτικού που δεν μπορεί να διασπάσει ο οργανισμός. Φτάνει αυτούσιο στο παχύ έντερο, όπου ζυμώνεται από τα βακτήρια και παράγει ενώσεις που έχουν καθαρτικό αποτέλεσμα. Έτσι διατηρεί το έντερο υγιές και το προστατεύει από τον καρκίνο. Το ανθεκτικό άμυλο σας βοηθά επίσης να μειώσετε το σάκχαρο και τη χοληστερόλη στο αίμα.

Κόκκινες φακές: Συνδυάζουν το ανθεκτικό άμυλο και τις διαλυτές ίνες και βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης.

Καλαμπόκι: Εκτός από ανθεκτικό άμυλο, περιέχει επίσης τις φυτοθρεπτικές ουσίες ζεαξανθίνη και λουτεΐνη, που προστατεύουν τα μάτια από την ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Πράσα: Είναι πλούσια σε ινσουλίνη, γι’ αυτό συμβάλλουν στην υγεία του εντέρου, ενώ έρευνες έχουν δείξει ότι προστατεύουν από τον καρκίνο του μαστού και του στομάχου.

Μήλα: Είναι πλούσια στην προβιοτική ουσία πηκτίνη, η οποία βελτιώνει την υγεία του εντέρου, μέσω της ενίσχυσης της ποικιλίας των καλών βακτηρίων. Τα μήλα μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος, λόγω των πολλών φυτικών ινών που περιέχουν. Μελέτη διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν τρία μήλα την ημέρα, έχασαν σχεδόν ενάμιση κιλό σε τρεις μήνες χωρίς να αλλάξουν το παραμικρό στη διατροφή τους.
Προβιοτικά έχουν επίσης το γιαούρτι, το κεφίρ, τα τουρσιά και πολλά άλλα τρόφιμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Από το Blogger.