Πρωινό: Ποιες είναι οι 5 χειρότερες τροφές που προκαλούν δυσπεψία και φούσκωμα;


Αν έχετε βιώσει ποτέ έντονο φούσκωμα ή δυσπεψία τότε σίγουρα ξέρετε πόσο άβολη και επώδυνη είναι αυτή η κατάσταση, ιδιαίτερα όταν ολόκληρο το πρωινό σας είναι γεμάτο υποχρεώσεις. Όπως καταλαβαίνετε, λοιπόν, αυτός δεν είναι ο ιδανικότερος τρόπος για να ξεκινήσετε την ημέρα σας. Τι χρειάζεται, όμως, να κάνετε για να αποτρέψετε την εμφάνιση των συγκεκριμένων συμπτωμάτων;

Τι προκαλεί τη δυσπεψία και το φούσκωμα;

Η πρώτη αποτελείται από διάφορα συμπτώματα που ενδέχεται να αντιμετωπίσετε, όπως δυσάρεστη πληρότητα μετά το γεύμα, ήπιος ή σοβαρός πόνος στην άνω περιοχή του στομάχου, καούρα και ναυτία. Αξίζει να γνωρίζετε, πως και το φούσκωμα είναι ένα από αυτά και μπορεί να προκληθεί από ποικίλα ζητήματα, όπως για παράδειγμα είναι η δυσκοιλιότητα, η εντερική ευαισθησία και η κατανάλωση τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες.

Ποια τρόφιμα που καταναλώνετε στο πρωινό σας γεύμα προκαλούν δυσπεψία και φούσκωμα;

Τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες
Σίγουρα έχετε διαβάσει ουκ ολίγες φορές πως οι τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες έχουν την ιδιότητα να σας κρατούν χορτάτους για πολλές ώρες. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάτε πως προκαλούν και έντονο φούσκωμα. Για να μην αντιμετωπίσετε, λοιπόν, ενοχλητικά συμπτώματα χρειάζεται να είστε πολύ προσεκτικοί και να δίνετε έμφαση στις ετικέτες των προϊόντων που καταναλώνετε, καθώς ορισμένα εξ αυτών μπορεί να έχουν 15γρ. φυτικών ινών ανά μερίδα, κάτι που ενδέχεται να μην μπορεί να αντέξει ο οργανισμός σας.

Τεχνητές γλυκαντικές ουσίες
Οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες έχουν συνδεθεί με ορισμένες επιβλαβείς συνέπειες στα εντερικά μικρόβια. Έτσι, η κατανάλωση υψηλών ποσοτήτων ενδέχεται να προκαλέσει έντονο φούσκωμα ή ακόμα και δυσλειτουργίες στο πεπτικό σύστημα. Για αυτόν τον λόγο, προσπαθήστε να τις αποφεύγετε, επιλέγοντας τροφές που δεν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη και γλυκαντικά.

Χυμοί
Οι χυμοί μπορεί να προκαλέσουν φούσκωμα και δυσπεψία, για αυτό προτιμήστε καλύτερα να καταναλώσετε ένα smoothie της επιλογής σας. Με αυτόν τον τρόπο, θα διατηρήσετε τις φυτικές ίνες που υπάρχουν στα φρούτα και στα λαχανικά, οι οποίες δεν θα προκαλέσουν εντερικές και πεπτικές δυσλειτουργίες.

Τροφές πλήρεις σε FODMAP
Τα τρόφιμα αυτά είναι δύσκολο να απορροφηθούν από το έντερο και συνήθως προκαλούν φούσκωμα ή δυσπεψία. Ορισμένα από αυτά είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα κρέατα και τα όσπρια. Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένες εξαιρέσεις. Λόγου χάρη, τα μήλα και το γιαούρτι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε FODMAP, ενώ τα πορτοκάλια και το σκληρό τυρί όχι. Για αυτό, χρειάζεται να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στις επιλογές σας.

"Όχι, δεν τρώω πρωινό"

Έχουμε αναφέρει ουκ ολίγες φορές τα πλεονεκτήματα του πρώτου γεύματος της ημέρας. Η παράλειψη του, εκτός του ότι θα σας στερήσει πολύτιμα ποσοστά ενέργειας, μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα και δυσπεψία. Για αυτόν τον λόγο, προσπαθήστε πάντα να τρώτε κάτι προτού φύγετε για την δουλειά.

Προτάσεις για ισορροπημένα πρωινά γεύματα

Φρυγανισμένο ψωμί ολικής άλεσης με λιωμένο αβοκάντο, με λίγο ελαιόλαδο, αλατοπίπερο και λεμόνι μαζί με 1 μερίδα τυρί, αυγό.

Γάλα σόγιας ή κατσικίσιο κεφίρ με βρώμη, καρύδια και ψιλοκομμένα φρέσκα φρούτα.

Φρυγανιές ολικής άλεσης, cottage, καπνιστό σολομό και τοματίνια.

Παραδοσιακό γιαούρτι με δημητριακά ολικής άλεσης, μπανάνα σε ροδέλες και ταχίνι ολικής άλεσης.

Ομελέτα με λαχανικά, παξιμαδάκια χαρουπιού, φρέσκια ντομάτα και ελιές.

Φρυγανιές ολικής άλεσης με ανθότυρο, μέλι, καρύδια και 1 φρέσκο φρούτο.

Οι ποσότητες των υλικών τροποποιούνται ανάλογα με τις μεμονωμένες ανάγκες του κάθε ένα από εμάς.
Συνεπώς, δεν πρέπει ποτέ να παραλείπετε το πρωινό σας γεύμα, καθώς θα σας εφοδιάσει με την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεστε. Αυτό που έχετε να κάνετε είναι να στραφείτε στις κατάλληλες επιλογές για εσάς, οι οποίες και θα σας χορτάσουν, αλλά και δεν θα προκαλέσουν δυσάρεστα συμπτώματα φουσκώματος ή δυσπεψίας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Από το Blogger.